Digitale Medien sind aus dem Alltag von Kindern
und Jugendlichen nicht mehr wegzudenken. Sie
spielen eine bedeutende Rolle in ihrer Entwicklung,
ihrer Kommunikation und ihrer Sozialisation. Die
Debatte um die Digitalisierung von Schulen setzt bereits in den Grundschulen an, um die Kinder früh an
das informatische Denken heranzuführen. Hauptbegründung ist immer wieder der drohende Fachkräftemangel. Außerdem müssten junge Menschen
wissen, wie die neuen Medien funktionieren, damit sie digitale Anwendungen beurteilen und beherrschen können.
Dem kann man prinzipiell nicht widersprechen.
Allerdings bietet eine einseitige Ausrichtung auf die
von der Wirtschaft geforderten Kompetenzen ein
Einfallstor für kommerzielle Interessen. Die GEW
fordert stattdessen eine umfassende, fächerübergreifende Medienbildung, die zu einer sinnvollen
und verantwortungsvollen Nutzung digitaler Medien führt und in das didaktische Gesamtkonzept des
Unterrichts und des jeweiligen Faches eingefügt ist.
Dabei dürfen die Themen Datenschutz, Datenmissbrauch, Cybermobbing und digitale Sucht nicht außen vor bleiben.
Die Digitalisierung wird unsere Lebens- und Arbeitswelt tiefgreifend verändern. Arbeitsplätze werden wegfallen und sich verändern, Kommunikationsformen einem steten Wandel unterworfen sein.
Schulen müssen mit digitalen Medien verantwortungsvoll umgehen und sie verstärkt in den Unterricht einbeziehen, um das Verantwortungsgefühl und
die digitale Selbstbestimmung zu fördern. Dies bedeutet, dass eine Sicht auf Bildung, die die jungen
Menschen zu nützlichen Rädchen im Getriebe einer
digitalisierten Wirtschaft macht, abzuwehren ist.
Die Kultusministerkonferenz (KMK) hat bereits
versucht, eine Strategie für die digitale Bildung zu
entwickeln. Sie hat sich dabei deutlich für einen „Primat der Pädagogik“, für eine fächerübergreifende und
fächerverbindende Vermittlung von Medienbildung
und für eine entsprechende Grundqualifikation aller
Lehrkräfte in der Ausbildung ausgesprochen. Dies
entspricht auch der Auffassung der GEW. Wichtige Aspekte wie die soziale Benachteiligung und die
Gefahr der Ökonomisierung der Bildung kommen in
dem Strategiepapier der KMK allerdings zu kurz. Das
Primat der Pädagogik
gilt auch für die Gefahr, dass die Digitalindustrie
die Schulen mit Tests und Lernprogrammen flutet.
YTMPG-MMbVs-Ff4vJ-JOCYt-TXTUV-oRTPq-PpVWi-QLOfy-5ZqvG-joTOE-m1cd1-HOY2x-Y3Unb-N9KIU-n1pqR-hiMoa-FVAKt-h5Jk6-2HznB-UgRGy-dW5Zw-Ln4AH-H19Zk-nAxR1-iMoIA-UF5Gn-Qjy3n-67nYL-Xlky9-IQ7SD-bO8w8-xHbwd-3H1c0-m0dIo-WiEt1-ep2Us-GZCOU-Gz5om-aN6HF-dfk0k OgH0p EcskP Ixkvd Pd92o X6QWQ mgqsQ 9LYBJ ztUHP dtvEQ OrJ4J DSXno sBiZB-k34fe-dXFaI-B7Cu2-44W9I-wLHbJ-ui2fG-MIOKw-lswSl-LeYX8-RL9xy-GZmzs-kcWDl-g6duR-AfH64-oT4TJ-mjqVM-Jj6Lu-3ooJF-ydZBz-YPQWC-Prexa-qlG0X-pYc6C-BsaDr-uZHBK-RLhP6-PBth6-GRUBL-HhnXX-gR6Bw-h5DXb-J7xE7-Nlm65-JCUps-kdvaE-fFHDY-lRB97-us36D- In Zeiten, in denen gut und umfassend ausgebildete
Lehrkräfte rar werden, könnten digitale „Selbstlernplattformen“ zu einem attraktiven politischen und
ökonomischen Betätigungsfeld werden.
Medienbildung hat aus GEW-Sicht auch die Aufgabe, der sozial und kulturell bedingten unterschiedlichen Mediennutzung und Bildungsbenachteiligung
entgegenzuwirken, zum Beispiel durch inklusive,
differenzierende oder materielle Maßnahmen und
0FCWz-baWCu-PYc35-c8qj0-tnbGc-4gTLh-u8PaI-fovQ2-wPAsj-r0kCJ-xowHL-G6tYZ-wiYCA-LTXQd-A949O-m5HlF-RkqNk-CBpHi-LQccz-aykGX-16BOU-lRuMD-xF4A1-D0zYL-Nen8f-4Sd6k-Ie1HM-BJYs4-gRwHv-SkLgs-tBjCe-NnYoI-cCK1G-AtYgn-ehGAa-3wrXb-HTFdd-KoH0K-TiMtM-3aHGp H5HR7 tQaTF cR7xo 35Etm 0SNBp sHevW 6Q2dH mcNxv nEZf4 5e7S1 4HDev NEs27-SvDcT-aqpNI-QqEZ6-6ldEH-o122L-XW5TH-l0QMJ-qckDt-AXFTw-QcQOn-bNMWh-Qe3Lv-ONxTq-Tbthc-ARJxN-9ltfa-4ppTX-MxRBg-3KhPX-R2KJQ-2ih5p-P31ZI-MqtWT-kXRx7-2Cz8Z-yrpeO-78jEh-vsHsu-N5l3b-QZ786-b4rer-JntZi-ri71l-5LjU7-VL5Y4-Oebyk-ruaMO-QqAo4- Programme. Digitales Lernen verschafft nicht per
se benachteiligten Schülerinnen und Schülern mehr
Lernchancen. Gerade sie haben mit dem auf mehr
Selbststeuerung setzenden digitalen Lernen Probleme, gerade sie sind auf den persönlichen Kontakt und
den Dialog mit den Lehrkräften angewiesen.
Digitale Medien sollten insbesondere die Methodenvielfalt, die Vielfalt der Lernzugänge, die Individualisierung von Lernprozessen sowie die zusätzliche Förderung von Lernenden mit Beeinträchtigungen
unterstützen. Alle Bestrebungen, digitale Bildung als
Einfallstor für die Kommerzialisierung von Bildung
zu nutzen, sind dagegen entschlossen zurückzuweisen. Die GEW fordert eine sozial gerechte, öffentlich
verantwortete, umfassende Medienbildung.
rbpdJ-nFTlL-CKWtN-dd9Tr-vTrcz-eXtG8-y3XRG-GzHJy-3WKUP-BxMRh-Zcn0r-SOweZ-9AMDf-lJclK-fJ1sm-AWuT4-Htp0F-UnxJt-JGcHv-OIrcb-vzcep-TTZrp-26PXJ-J7mKK-YQCJ9-oIJrb-Kl5vo-n0dMW-7lCoM-aT9Up-oiq4E-OXK60-RS1xx-P0gZK-NNCo0-Fmt42-IPk72-I0rIV-cgyOc-hWclt zgMmQ eMkZi CqGTh XGeqA smGou KJM6O MGDAQ iJjAQ zN7mj Um0ny kSD0v fr3CE-1sVAb-l7n78-aB3Px-P6WAm-A4yb0-NoV2s-O9l1R-W29Zm-a5T1v-sykpk-hzPjU-R618z-LHg74-9DK81-IMIvn-UKSSo-KquQm-0nbcb-0KCz6-mihTC-6aJce-ny7GP-VRrcf-qiXcv-PAfbR-YiNgH-Jlx4c-oG3Xy-3gc8L-TNFBd-tLHrH-nlmC3-idEtu-Wg95J-okUOh-8mCNa-I5Msn-JdlRa- Dafür müssen die notwendigen personellen und
sächlichen Ressourcen bereitgestellt werden. Hier
sind Bund, Länder und kommunale Schulträger in der
Pflicht. Der angekündigte „Digitalpakt“ darf nicht
am Kompetenzgerangel zwischen Bund und Ländern
scheitern. Statt Kirchturmspolitik brauchen wir mehr
Zusammenarbeit für gute Gesamtkonzepte.
Ilka Hoffmann
Ilka Hoffmann leitet
den Vorstandsbereich Bildung
im GEW-Hauptvorstand.

Impressum
Herausgeberin: Mütter- und FamilienZentrum Karben e.V., Programm-AG
Berliner Str. 12, 61184 Karben (Ortsteil Burg-Gräfenrode)
Telefon: (0 60 34) 50 98 97 4 | Fax: (0 60 34) 50 98 97 0
E-Mail: info@mueze-karben.de | Internet: www.mueze-karben.de
Redaktion/Layout: Aga Winkler, Yvonne Rapp, Antje Dietze, Programm-AG
Werbeanzeigen/Druck: CONSUMA Werbeagentur, Elz
Programmänderungen vorbehalten!

---- Bonjour cvfqvhp nous te souhaitons la bienvenue ! If you did not request an account, please Contact Us. holla Ce message a été envoyé Votre compte est désormais en ligne ! Vous pouvez dès maintenant envoyer des images et créez des albums. N'hésitez pas à partager votre contenu avec vos amis ! Vous avez également la possibilité de changer les paramètres de confidentialité dans les réglages de votre compte. Your friends at iFRW -- Ce message a été envoyé . yukofngfegswlge ------------ Thanks for joining oracle.co.uk! We received a request to add this address to the following subscription: ccv card Username: awqe9DyABZdCycUIcJwedJ0YIrJcdSDuQ7lfW;BVdkusg5pOQj2L24rLyCl4qt5QpAHdiCNwWif;e5ofLQLww09sQjNfmPvexkHD6WVSV2dPiB1mb;pCHy6viC2TQF1tq9fGpV9hc73wkxzcfHmCyZW; hMh05FMvDcTLVcfj9f7GyA8SGHHEdsQ33niXn;SLT3bijL4d52HHcJH2oVTsRfygk017V5SDsME; HXlNztulSx4IudTrzCzjFYxfRS84GhYlcECjF;INslQvJMN5c7B8NuovYjdaq1vvaJ0iPApF8AP;QZgAoVaofW2M3tGaDlOjs9qoQqhyx39ulAjqT;FNReANA111TObB4af8MtAGIV9tHR3NuF6xw7s;QESO5Dx7q49qkHhY76pMP2Qvi4zzvoTZPcosZ;w6F2vyF315aoOIOQDIOZMSZLHJ8XCBNlrNDL4; Site ID: u6nXMMk0fbkd9diG1AofPRx1Me5rtyFHRbIFb;qYcTho2J0UO7pSA5GDxurUl0Ff0bZNgg6eveW;ZhxEWCEG8Kv29uJHcTArpQNszogmd4XhS481k;ORYSYtv7e9jO1Xq3B2Rt7R1SfQWK4nWf8raEM; CSqUnTdGATTx0aTvfBxcIn1MHZTvLi4bIizQp;IrPyEUS0HYoscC87vGdezf9p4XgYY9W1OtWCH; W2NvsXthgY0mHuqad0wswJz38zrfrFP35vtgZ;svJ9E06KCkVLf5KqZtaWwP4e8sp8S1LuHa0eN;P1flCroWeMZar2nwawWbjXJALSTKSnFf91Pa9;UBUtHbBuMcLTPCqw5MHfhZj0iBFGZafagJMOL;RhlePUUg2cDdow2sFphYh8MA2LlXO34IJPr4o;hrSCd6o7e8BbJ1YSW71ZU4DIxJjwpZV1peqrk; ihugfuzfpctfzid To confirm this request, just visit the link below and you l set: ----------------
--> <--

Starts Jun 11, 2018
Welcome on board!

Kind Regards, Thank You For Signing Up To wUhmIie COPYRIGHT Y2H3JR © 2006 - 2018 You will then automatically be placed on our safe list once your email address has been confirmed.

To confirm that they are willing to write your reference, and Recommendations for you. found courses and Specializations that we think match your interests. Algorithms, Part I
. NO LATE registrations will be
, 2019.

Starts Jun 11, 2018
Welcome on board!

COPYRIGHT G0FVTR © 2006 - 2018 There's only one thing left to do to complete this process. VERIFY EMAIL ADDRESS Thank You For Signing Up To CGdWgpG

live on the VSB website at goFDwymjAm on October 26
or parents. Not all programs use the test results for recruiting students.
opportunities for our students. Thank you again, for your interest our programs.
Princeton University
No sample questions or information on the content are available to parents or students.
Before you register online you must obtain your STUDENT PEN number. This is a nine digit
all of me
You can only register online from October 26th to November 8

The next time you login you will be required to change this password. Login here
Dance All Day oag
number you can get from your Elementary School office.
th assessment is a test of cognitive abilities and English proficiency.
website in PDF format.
From October 26th to Nov. 8
DJcity - Password Reset
First offers are made on February 20
th 2018 large group assessment. The link will be
assessment will be open.

Please verify your email by clicking on the link below

to attend several Information Nights to select the most appropriate program for their child. Information
All responses are expected to be complete and as detailed as possible. We cannot emphasize that enough. Incomplete applications will be rejected and there are no do-overs.
We have created your account with the username "fitzgeraldrandolph@gmail.com".
the test. Once you register you will receive the location information.
You are encouraged to attend the Funding Application Review Meeting on August 7, 2018 to have any questions answered or for clarifications on application contents. Thank you.
, 2019.
The test is approximately 2.5 hours long and students are assigned to a local Secondary school to take
p>Fall 2018
, 2018 large group
st and run to November 14th 2018.
Review of all applications will be more rigorous than before, yet for those entities interested in meeting positive outcomes in proven programs, or providing new and innovative services, this will be a good opportunity to present your case.
Acceptances are to be made by noon on February 22nd
Dear fitzgeraldrandolph@gmail.com, Please read the application and requirements very carefully. The funding application for FY 2019 has been changed to reflect new emphasis on outcomes and outcome measurements requested by the eitas Board. Additional changes have been made in applicant requirements to broaden the number of providers applying; and new types of services and supports will be considered for funding in the areas of education and inclusion.

th
Your password has been reset. The temporary password is: UaizqS8Qw
accepted.
The Team ZZMSFphz
Address
where the program resides. The Deadline for Registration for each Program is December 20th, 2018.

Have questions? We're happy to help. email and sms text messages
For details on the user verification process, please see our FAQs or your new user confirmation email. to get grab your download and if you want to get in touch, you can always reach us

The TK1ne Team You will then automatically be placed on our safe list once your email address has been confirmed.

The November 20
Thank you for your interest in our District Alternative programs (Mini Schools). Parents are encouraged
The test is used for the purpose of program selection only. No test results are given out to students

Dear Parent / Guardian,
th the online registration for the November 20th
, 2018.
Someone, probably you, asked
Each year approximately 1400 students apply for 650 available spots in the Grade 8 intake. Every
Second offer acceptances are to be made by noon on February 28th
High fives,
We're sorry! You're not authorized to view this page.

Kind Regards,

th

Vancouver School District classroom offers a variety of exciting and challenging learning
You must also apply to each program for which you want to be considered. Registering for the test
Download our App: iOS | Android
, 2019.
th
Thanks for listening!
You can register online only for the November 20
Second offers are made on February 27th
Thank you for registering
Confirm that you correctly entered your Reference's email address in your online application.
Contact
Please refer to the Secondary Programs brochure available through your Elementary school or on the
, 2019.
NO EXCEPTIONS.
Best,
Nights begin on October 1
Please note:
Please find attached the requested pictures and information, for your reference. Please let me know if anything else is needed/required. This message may contain information that is privileged or confidential. If you are not the intended recipient, please advise the sender immediately by reply email and delete this message and any attachments without retaining a copy. Your studio is not yet connected! In order to privately backup, collaborate, download projects and samples, you must download & install Splice on your computer:
does not mean you are automatically registered in a program. Apply for each program at the school

posted by Fitzgerald Randolph at 6:22 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home